Friday, September 23, 2005

Di Rantau Kesesakan Lalu Lintas

Balik dari rantau konflik kini dihimpit oleh kesesakan lalu lintas. Semalam hujan di KL. Aku keluar dari ofis pukul 7.00 petang. Kesesakan kenderaan masa tu cukup mengazabkan. Letih. Bosan. Sentiasa berbaur.


Kadang-kadang penderitaan di tempat orang adalah kebahagiaan bagi orang lain. Aku mungkin dah termasuk dalam golongan ini. Selama setahun aku di Mindanao. Tak pening kepala hendak ke ofis, rumah dekat dengan pejabat dan yang paling mustahak dibekalkan dengan pembantu oleh Kerajaan Filipina. Ini termasuk pemandu dan pembantu rumah. Dan aku gembira sebenarnya berada di rantau konflik tersebut walaupun hakikatnya aku amat benci dengan situasi yang tercetus di sana.

However, perpatah 'di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung' maybe sesuai dengan keadaan aku sekarang. Sehinggalah bumi lain akan kupijak. Begitu juga langit lain akan kujunjung.

2 comments:

Keluarga Zulkarnain said...

Assalamualaikum Abg Icam

How's the HONEYMOON? :D

Glad to know that you're OK..:)

Mampir-mampir ke blog saya ya..:)

Bunda Shafiya
http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Unknown said...

waahh back to reality!!!... kalau gi kije naik beskal guana gamaknya??? hehehee..ehh lupa KL...berpeluh laaa u ols!!!

Selamat menjalankan tugas... ridulah kat anak kambing