Friday, September 02, 2005

Tamat Assignment

Aku menerima arahan dari Kuala Lumpur hari ini. Arahan yang amat menggembirakan aku. Aku dibolehkan kembali semula ke tanahair. Assignment aku di Cotabato City, Mindanao, Selatan Filipina ditamatkan sementara. Setahun aku di sini. Bermula pada 10 Sep 2004.

Aku perlu ke Manila pada 4 Sep 2005. Terpaksa bermalam di sana sebelum berlepas ke Kuala Lumpur pada 5 Sep 2005. Jam 3.20 petang menaiki pesawat MAS MH 705. Segala tempahan tiket telah kubuat menerusi ticketing agent.

Aku mungkin tidak akan membuat apa-apa entry lagi dalam blog ini. Tiada apa yang perlu diceritakan setelah aku menyambung semula tugas di Kuala Lumpur nanti. Selain amat sibuk, pelbagai paper perlu kusiapkan nanti. Maka, sudah tentu aku akan kesuntukan masa. Bagaimanapun, aku akan tetap menjenguk blog ini setiap hari. Kalau ada apa jua pengalaman terbaru yang boleh kukongsi bersama, InsyaAllah akan kucatatkan di sini.

Di kesempatan ini, aku ingin memohon seribu kemaafan dari rakan-rakan yang begitu supportive dan sering melawat blog ini. Sesungguhnya, kehadiran kalian amat bermakna dalam aku mengharungi hidup penuh sukar di bumi Mindanao ini. Kata-kata nasihat, perangsang, gurauan dan tunjuk ajar yang kalian hulurkan amat menyentuh sudut hatiku. Percayalah, semua itu menjadi azimat dalam setiap langkahanku di rantau ini. Walaupun dalam langkah-langkah yang amat pendek dan perlahan.

Terlalu ramai rakan-rakan blog yang sering kukunjungi. Aku tidak pernah mengenali kalian dan kalian juga sudah tentu tidak pernah mengenali aku. Hanya kuharap, jika panjang umur, akan dapat berjumpa kalian di masa-masa mendatang.

Kepada OGY KLD yang banyak membantu aku dalam membentuk blog ini - "bat, kirim salam kat member di kampung".

UNGKU NOR - always with unibers? word. Den raso nak domam.

LEE NOVOTNY in UK - take a good care of yourself, ihikss.

LUKE in Nigeria - remember that word: Maganda,

BONDA SHAFIYA (Dr Rosalina) di Indonesia - hope you'll achieve your ambition.

MAK ANDEH - be strong and you're really a good writer.

BUDAK SEKOLAH in Australia - you must study hard.

KAK N di Penang - like to read your entry.

Serta ramai lagi yang kemaafan kupinta jika aku tak menyebutnya.

Terima kasih aku ucapkan dan semuga semuanya sentiasa di bawah lindungan Allah SWT.

3 comments:

Kem Lambaian Danau said...

Alhamdulillah.

You are coming back for good. I'm happy for u :)

Weh, jgn ditinggalkan blog ni. Kat mana saja, u boleh blogging, kan ?

Nanti u bawak bini u, i bawak darling i, kite deting kat Kedai Sajen, okay ?

Teh tarik ngan goreng pisang jer Bat ...

Jumpa kat kampung !

Take care, Bat !

p.s. deting lepas ko honeymoon la. okay ?

Ungku Nor said...

Assalamualaikum bang,
syukur..balik jugak abg akhirnya.

Ye laa,kalau dah sibuk nak buat cemana ek bang?Anyway, jangan lupakan kami.
U'll stay forever in our hearts.
Bye.

Keluarga Zulkarnain said...

Assalamualaikum Abg Icam

Alhamdulillah..sekarang saatnya abang balik dan berkumpul dengan family..

Segala sesuatu indah pada masa yang tepat kan?

Wah..jangan tinggalkan dong blogging ini...Seperti kata Ogy..blogging dapat dilakukan dari mana saja kan?

Sayang dong ukhuwah yang sudah terjalin selama ini..:)

Tapi email address tetap kan? Insha Allah ada rezeki..mudah2an Rosa dan family dapat bersilahturahmi ke rumah abang dan kakak di KL itu:)

OK...salam balik dari suami dan titip salam untuk family abang..

Jenguk2 blog saya yah kalau ada waktu online di internet..

Jangan lupa..!! http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Dan thanks untuk doanya yang tulus...:)

Salam