Wednesday, October 26, 2005

Confirm Aku Ke Mindanao....

Aku menelefon bekas 'maid' aku di Cotabato City pagi tadi. Memaklumkan aku akan ke Mindanao pada 29 Okt ini. Bermalam di sana. Punya ler happy bila dia mendengar berita tersebut. Menjerit dalam telefon. 'Miss you very much sir !'. Dah lain macam pulak bunyi. Hilang dia punya latah. Lancar percakapan. Mesti kat sana dah gaji. Tu sebab dia tenang semasa aku telefon.

Tapi ada satu ayat yang buat aku lemah tambahan pulak bulan puasa begini. 'Bring me some souvenirs from Kuala Lumpur'. Ye lah.....

Entah berapa kali dia dapat souvenirs dari aku. Banyak kali. However, akupun terasa juga happy nak menjengah rakan-rakan Bangsamoro di Mindanao. Sementelahan Hari Raya yang semakin hampir. Boleh tenguk persiapan terakhir diaorang sebelum berhariraya. Dan yang paling utama aku boleh tenguk anak kambing yang diberi kepada salah seorang staf aku. Mungkin dah besar........

1 comment:

Unknown said...

Ohh anak kambing kesayangan semua..akan ku nantikan cerita tentang dirimu ittew! :) hehehehe

Emm Icam, apa yang maid u ols suka dari KL ekk??? Memandai aje mintak itu ini ..heheh takpelah kan, dia tu kan baik hati! :)

Take care!!!