Sunday, September 02, 2007

Siti Temar Bersalin Anak Jantan



Ini bukan anak Siti Temar tapi anak kepada Internally Displaced Person (IDP's)


Baru sebentar tadi aku terima sms dari Tony,bekas staf aku di Cotabato City, Mindanao. Tony adalah staf yang aku amanahkan untuk membela anak kambing yang ibunya mati kena langgar masa aku meronda kawasan kampung pada tahun 2005 dulu. Anak kambing tu aku namakan Siti Temar. Pasal apa nama tu ? Pertama, kambing tu betina. Jadi eloklah namakan Siti. Takkan Abu atau Abdul pulak. Kedua, insiden menyayat hati di mana 'Siti Temar' menyaksikan dengan matanya sendiri ibunya dilanggar kenderaan aku berlaku di Barangay Temar (kampung Temar). Lama juga 'Siti Temar' trauma. Asyik termenung bila aku bawak balik ke rumah setelah pampasan dibayar kepada pemilik kambing tersebut. Lama juga Tony terpaksa menggunakan pendekatan psikologi untuk memulihkan trauma 'Siti Temar'. Minum menggunakan puting susu yang disumbat ke botol coca-cola. Minum susu Anlene.


Sms tersebut : "Sir, just to inform u. Siti Temar gave birth yesterday. Male."

Dah jadi Atuk rupanya Tony. Dan cepat juga 'Siti Temar' dipinang kambing. Beranak pulak pada 31 Ogos 2007. Hari merdeka. Harapan aku agar 'Siti Temar' akan menjadi ibu yang baik. Bertanggungjawab. Semuga ia cepat membiak seterusnya membantu ekonomi Tony.

Kambing ada harga dan mendapat pasaran luas di Mindanao. Walaupun badan dia berbau....

No comments: