Sunday, August 21, 2005

Field Visit Ke Kampung Pendalaman

Hari Sabtu. Maid aku pulak off hari ni. Terpaksa masak sendiri. Masak simple jer. Goreng ikan selar sama goreng sayur pucuk paku. Selera jugak. Namun cuaca masih lagi panas. Entah bilalah hendak hujan. Sekurang kurangnya sejuk sikit.


Esok aku akan ke kampung pendalaman lagi. Ada special assignment. Bermalam di sana. Just tidur pakai folding bed selain standby sleeping bag. Bagaimanapun, pihak berkuasa di sini akan turut mengiringi aku atas alasan keselamatan. Banyak kawasan yang akan aku lawati masih dihuni oleh ramai gorila. Eh, silap eja. Guerilla. Separatist movement guerillas.


Aku kena tidur awal. Then esok bangun awal. Tomorrow will be a long journey.




Tugu Lapu-Lapu, pahlawan Moro yang menentang penjajahan Sepanyol di Filipina. Terletak di Lapu-Lapu City, Cebu Islands.

Perahu tradisional di Cebu Islands

No comments: