Monday, July 11, 2005

Mereka Menceriakan Aku

Masih tidak pasti sampai bila aku akan terus melangkah di rantau konflik ini. Saban hari semakin sesak kurasakan. Konflik masih berterusan walaupun tidak sekerap selalu. Tidak terdengar lagi penembak rambang menaburkan peluru senapang di tengah-tengah bandar. Di tengah pasar. Tidak terkesan lagi pembunuh-pembunuh ganas mencabut nyawa sewenang-wenangnya. Tidak berlaku lagi nyawa diragut hanya kerana sesuap nasi. Namun keamanan masih jauh. Masih tidak jelas daratannya. Mereka terus degil. Dan kini kemelut melanda lagi.....

Dalam aku termangu ini, muncul nama-nama yang kuanggap banyak memberi semangat untuk aku terus berada di sini. Terima kasih Ogy KLD, Ungku Nor, Budak Sekolah, Pak Bear, Pak Wattan, Joe Perantau. Serta ramai lagi nama-nama yang pernah kujelajahi blog mereka.

Mereka tidak pernah kukenali secara peribadi. Bagaimanapun, keikhlasan mereka, persahabatan yang dihulur, nilai-nilai murni yang dipapar membuat aku merasa seolah telah lama mengenali mereka. Terasa seakan keluargaku sendiri. Adik-adik, kakak-kakak dan abang-abangku. Amat rapat.

Doaku agar kalian sentiasa gembira bersama keluarga, dirahmati Allah, dimurahkan rezeki dan berjaya dalam semua lapangan yang diceburi. InsyaAllah, ada umur akan jumpa kalian di Malaysia nanti....

1 comment:

Ungku Nor said...

Assalamualaikum kekanda Icam,

Salam petang Isnin & take xtra care of yourself.Bye.